Keďže logo reprezentuje vašu značku, je logické, že sa musí rýchlo usídliť v pamäti vašich potencionálnych zákazníkov. Vytvorenie nezabudnuteľného dizajnu loga nie je vôbec ľahká úloha.
Za prvé, správna technika pri tvorbe neznamená aj dobrú zapamätateľnosť. Čo si zapamätá jeden, nemusí fungovať aj u iného. A hlavne, je tu veľká konkurencia: každodenne sa na vás valí množstvo vizuálnych podnetov a iných log rôznych spoločností.
Ale aj napriek tomu sa mnohým značkám podarilo vytvoriť nezabudnuteľné logá, ktoré udávajú smer mnohým dizajnérom na celom svete. Vyvinuli sa tak praktické a osvedčené techniky na vytvorenie nezabudnuteľného loga.
Čo robí logo zapamätateľným?
Prečo je niektoré logo ľahko zapamätateľné a na iné sa rýchlo zabudne? Najlepší spôsob, ako to zistiť je preštudovať si, čo majú spoločné logá, ktoré sú nezabudnuteľné.
Veľké a slávne spoločnosti majú vybudovaný silný marketing, aby sa stali zapamätateľnými bez ohľadu na to, aké je ich logo. V podstate si kupujú zapamätateľnosť agresívnymi reklamami, ktoré vidíte na každom rohu. Ale vplyv týchto značiek nebol vždy až tak silný. Väčšina značiek, ktoré sú na scéne už dlhé roky, prerábali svoje logá podľa trendov súčasnej doby. A preto sa ich terajšia podoba radikálne zmenila. Takže aj najsilnejšie značky sa starajú o to, aby bolo logo správne a ich vývoj odhaľuje jasné stratégie založené na rozhodnutiach pre udržanie si náskoku pred konkurenciou.
Zhrnutie:
Starajte sa o dizajn vášho loga a sledujte najnovšie trendy, no nezabúdajte aj na trvácnosť.
Čo majú zapamätateľné logá spoločné?
Ich dizajnové prvky hovoria sami za seba
Slávne spoločnosti kladú veľkú váhu na vizuálne prvky, ako sú farby a písma. Čo dáva zmysel, keďže logá sú vizuálne médium a prvý kontakt značky so zákazníkom. Jeho tvary a farby sú spôsob komunikácie.
Čím častejšie vaše logo ľudia uvidia, tým ľahšie si ho zapamätajú.
Ako príklad uvedieme spoločnosť Mastercard, ktorá doviedla túto myšlienku do extrému s najnovšou interpretáciou svojho loga, ktoré bolo redizajnované v roku 2019. Táto verzia úplne eliminuje názov značky a spolieha sa na to, že zákazníci identifikujú firmu iba podľa jej prekrývajúcich sa červených a zlatých kruhov. Samozrejme, Mastercard si to môže dovoliť, keďže existuje už od roku 1966, takže na vybudovanie tohto druhu rozpoznávania vzorov bolo dosť času.
Zdroj: https://www.mojmastercard.sk/
Jednoduchosť
Jedným z hlavných princípov loga je jednoduchosť. Medzi jednoduchosťou a zamapätateľnosťou je jasný súvis. Jednoduché logo si zapamätáme skôr, ako zložité. Je to preto, že zložité dizajny obsahujú mnoho rôznych grafických prvkov, ktoré rozptyľujú pozornosť potencionálneho zákazníka.
Zároveň „jednoduchý“ nemusí nevyhnutne znamenať minimalistický. Znamená to, že sa tu kladie dôraz na tie najdôležitejšie časti. Dizajnom tak prenikne jasné posolstvo. A čím je posolstvo jasnejšie, tým je pravdepodobnejšie, že si ho ľudia zapamätajú.
Dokonalým príkladom je spoločnosť Levi’s . V roku 1890 začali s detailnou ilustráciou loga, na ktorej boli kovboji ťahajúci rifle a s množstvom textu naokolo. Postupom času toto logo nahradili zjednodušeným nápisom na červenom pozadí. Nie len že toto nové logo pôsobí svetlejším a pútavejším dojmom, ale má aj praktickú funkciu v podobe červeného štítku našitého na zadnej strane všetkých produktov.
Zdroj: 1000logos.net
Jedinečnosť
Ďalším zo spôsobov pri tvorbe zapamätateľného loga, je unikátnosť, kde dizajnéri popustia uzdu svojej kreativite. V tomto prípade znamená jedinečnosť vyčnievať z davu, byť iný, odlišovať sa. Aj z psychologického hľadiska je originalita zapamätateľnejšia ako jednoduchý dizajn.
Zdroj: http://www.logobird.com/
Pri zaužívanom spôsobe dizajnovania log z oblastí kaviarne, sa najviac používa hnedá farba, symboly kávového zrna, šálok a iných nástrojov k výrobe kávy. Pozrime sa na logo Starbucks, ktoré je dokonalým príkladom odlišnosti a jedinečnosti, ktoré sme si spomínali vyššie. Používa zelenú farbu a tajomného maskota v podobe morskej panny. A tak sa Starbucks stalo vďaka svojej unikátnosti najznámejšia značka na svete.
Obstáli v skúške časom
Ďalšia definícia zapamätateľného loga je nadčasovosť. Nadčasové dizajny loga sú schopné prekročiť svoje súčasné publikum a kultúrny kontext a sústrediť svoju tvorbu na budúcnosť. A preto sledovať len moderné trendy nestačí, ľahko sa tak o krátky čas logo stane zastaralým.
Napríklad firma Apple sa vo svojich začiatkoch sústredila na vyjadrenie konceptu ľudského pokroku a to sa snažili graficky znázorniť vo svojom logu. Obrátili sa na príbeh Isaaca Newtona, ktorý objavil gravitáciu, keď mu na hlavu spadlo jablko. Ich prvé logo bola doslova ilustrácia tohto príbehu. Postupom času zistili, že tento príbeh sa dá zefektívniť zameraním sa na samotné jablko. Napokon, bolo to konkrétne jablko, ktoré inšpirovalo Newtona, nie samotná scéna.
Nezabudnuteľné logo
Na záver si to zhrňme. Kľúčom úspešného loga je zapamätateľnosť. Pravdou však je, že to, či je logo zapamätateľné alebo nie, nie je na 100% len vo vašej moci, dosť to záleží aj od publika. Exisatujú však techniky a praktické zásady, ktoré sa používajú na zvýšenie šancí pri tvorbe.
Samozrejme, na vytvorenie ľahko zapamätateľného loga vám veľmi pomôže výber talentovaného dizajnéra. Skúsený grafik má skúsenosti v tom, ako vytvoriť kreatívne logo, ktoré sa nestratí v dave.
A my vám s tým samozrejme veľmi radi pomôžeme. Tešíme sa na každú spoluprácu.